Asertywność w łańcuchu dostaw – jak budować partnerską pozycję w handlu?
23 września 2025 • 10:00
Największa firma, która jest traderem na rynku owoców i warzyw - usługi magazynowe, przeładunkowe, transport, konfekcja, integracja produkcji - ma 1,5 mld zł obrotu. W tym czasie najwięksi detaliści na rynku mają obroty liczone w dziesiątkach i setkach miliardów (obroty sklepów Biedronka osiągnęły poziom 100 mld zł). Dysproporcja 1:100 sprawia, że trudno mówić o partnerstwie. Jak rozmawiać z partnerem 100 razy większym od siebie i zachować podmiotowość? Jak unowocześnić dystrybucję i wzmocnić eksport?
Podczas drugiego webinaru skupimy się na:
modelach współpracy z wielkimi sieciami handlowymi,
profesjonalizacji dystrybucji w Polsce i za granicą,
negocjacjach w warunkach dużej dysproporcji: jak osiągać win-win?
Część praktyczna spotkania pomoże producentom zdefiniować swoje cele i potrzeby biznesowe oraz lepiej zrozumieć reguły „gry” w kontaktach z dużymi strukturami handlowymi. A także odpowiedzieć na pytania: czy obecna struktura sektora owocowo-warzywnego to przyczyna, czy skutek? Jakie są koszty i straty przedsiębiorców wynikające z braku koncentracji sektora owocowo-warzywnego? Jakie są zagrożenia regulacyjne i ekonomiczne dalszego braku koncentracji sektora?
PRELEGENCI
Marek Marzec, właściciel firmy EWA BIS
Marcin Raszka, ekspert w zakresie finansów i zarządzania. Doradca w zakresie fuzji i przejęć, przez wiele lat CFO w grupach AGROS Holding S.A. i ANIMEX S.A.
Paweł Kołodziejczyk, Sekretarz Zarządu Stryjno Sad
Michał Leleń, plantatora truskawek z Małopolski, z miejscowości Maszków. Laureat tytułów Truskawkowej Marki Roku 2024 i Jagodowej Marki Roku 2025.
Publikację sfinansowano ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw projektu „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, V edycja".