propertynews.pl DEBATA

Branża MICE w pułapce lockdownu. Jak utrzymać miejsca pracy i wrócić na rynek?

9 marca 2021 • 13:30-15:00

O tym będziemy rozmawiać

Niekończący się lockdown
Branża spotkań to najdłużej „zamknięta” część gospodarki – straciła wydarzenia 2020 roku, teraz traci te z 2021 roku. 35 mld zł rocznych wpływów do budżetu państwa, 220 tys. miejsc pracy – to wkład rynku MICE w gospodarkę. Jaka jest perspektywa rynkowych graczy? Aktualne dane o sytuacji w branży.

Nie ma MICE, nie ma hoteli
Branża MICE znalazła się na ostrym zakręcie, co uderza też w hotele. Ten związek działa jak stare dobre małżeństwo – dramat jednego oznacza cios dla drugiego. Jak bez przemysłu spotkań radzą sobie hotelarze? Czy wstrzymane inwestycje hotelowe staną pod znakiem zapytania w dłuższej perspektywie? Przedpandemiczny, hotelowy boom już nieaktualny? Pytamy inwestorów.

MICE nakręca(ło) inwestycje
Przed pandemią branża MICE była silnym impulsem rozwojowym dla wielu biznesów i miejskiej infrastruktury. Dziś mali i średni przedsiębiorcy z nią związani niepewnie patrzą w przyszłość. Czy samorządy zdały egzamin ze wsparcia branży w trudnych czasach? Jaka przyszłość czeka miastotwórcze projekty towarzyszące obiektom targowym? Jak bez przemysłu spotkań poradzi sobie miejska turystyka? Czy miasta mogą pomóc w odbudowie branży?

Przemysł spotkań woli wędkę od ryby
Tarcza nie starcza? Czy dotychczasowa pomoc rządowa jest wystarczająca względem potrzeb? Jaka powinna być jej skala i na czym powinna polegać? Jak przetrwać kolejne miesiące z minimalnymi przychodami? Jak utrzymać załogę i dostosować swoją ofertę? 

Pierwszy zamknięty, ostatni otwarty. Scenariusz przyszłości
Rok 2020 wymazany z kalendarza. Co z 2021? Oczekiwania branży wobec odmrażania branży gospodarki i dalszych działań pomocowych. MICE nie wyzdrowieje tak szybko jak inni. Czy rynek spotkań się skurczy? Kiedy branża ma szansę się odbudować? Jak utrzymać potencjał tego rynku? Czy nadszedł czas na nowy model biznesowy?

PRELEGENCI

  • Łukasz Adamowicz

    wiceprezes zarządu BFC Travel, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel
  • Małgorzata Burzec-Lewandowska

    redaktor naczelna, PropertyDesign.pl, zastępca redaktora naczelnego, PropertyNews.pl, współautorka programu 4 Design Days
  • Paula Fanderowska

    prezes zarządu, Stowarzyszenia Konferencji i Kongresów w Polsce, zastępca dyrektora ds. Centrum Kongresowego ICE Kraków, Krakowskie Biuro Festiwalowe
    Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz stypendystka na uniwersytetach w Hiszpanii. Ukończyła także Zarządzanie i Marketing w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie oraz Stosunki Międzynarodowe i Dyplomację w Collegium Civitas w Warszawie. Od roku 2014, po zakończeniu misji dyplomatycznej jako Konsul RP w Caracas/Wenezuela, związana z KBF, operatorem ICE Kraków. Zarządza polityką sprzedaży oraz odpowiada za kreowanie długofalowej strategii marketingowej Centrum Kongresowego ICE Kraków. Jest odpowiedzialna za działalność Krakow Film Comission nadzorując działania w obszarze przemysłu audiowizualnego oraz wspieranie produkcji filmowych na terenie miasta Krakowa oraz województwa małopolskiego. Odpowiada również za system informacji miejskiej INFOKraków, której głównym celem jest prowadzenie całościowego, zintegrowanego systemu informacji turystycznej i kulturalnej. Jest doświadczonym managerem i ekspertem w obszarze przemysłu spotkań oraz event marketingu. Będąc liderem projektu Kraków Network, jedynej w Polsce sieci business networkingowej zrzeszającej podmioty z sektora MICE, jest promotorem branży spotkań na arenie krajowej i międzynarodowej. Od 2019 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP), jest członkiem krajowych i międzynarodowych organizacji, w tym: MPI oraz ICCA. Zasiada w Kapitule Programu Ambasadorów Kongresów Polskich. W 2021 roku powołana w skład Rady Polskiej Organizacji Turystycznej VIII kadencji oraz Rady Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Nagrodzona MP Power Awards - MP Power 12 w kategorii Dostawca Venue.
  • Dominik Górka

    członek zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR

    Marketer i dyrektor kreatywny. Autor konceptów kreatywnych dla projektów live experience, promocji i incentive wymagających marek. Od 20 lat wspólnik i dyrektor kreatywny w agencji Live Age (wcześniej Grupa Manta). Członek zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR. Członek Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. W latach 1994-2000 marketing manager i dyrektor marketingu Haxel. Manager z doświadczeniem w organizacjach NGO: w latach 2006-2008 członek zarządu Hospicjum Tischnera, w latach 2015-2020 prezes zarządu Stowarzyszenia Re-Prezentacje. Wprowadził pojęcie „komunikacja live“ do języka polskiego marketingu. Na Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego prowadzi pierwsze w Polsce zajęcia z komunikacji live. Promuje coopetition, jako model działania branży komunikacji marketingowej. Stały bloger Thing Mice. Nominowany do nagrody Osobowość Roku branży eventowej w konkursie MP Powe Awards.

  • Grażyna Grabowska

    prezes zarządu Targów w Krakowie

    Grażyna Grabowska, współzałożycielka i Prezes Zarządu firmy Targi w Krakowie od początku istnienia przedsiębiorstwa, tj. od 1996 r.

    Magister filologii polskiej i filmoznawstwa na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwentka podyplomowych studiów z zakresu public relations.

    Od 1990 do 1993 roku kierownik działu kultury i zastępca sekretarza redakcji oddziału krakowskiego „Gazety Wyborczej”, w latach 1993-1996 szef działu reklamy w CRACOW EXPO CENTER. Członek założyciel Fundacji na Rzecz Rozwoju Kultury, członek Komisji Rewizyjnej Polskiej Korporacji Targowej, od 2005 roku członek Bractwa Guttenberga, członek założyciel Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Organizatorów Targów. Od 2004 członek Komisji Rewizyjnej Polskiej Izby Przemysłu Targowego, a następnie Rady PIPT, od 2015 wiceprezes Rady PIPT. W latach 2008-2015 członek zarządu firmy easyFairs Poland Sp. z o.o.

    W 2013 r. Grażyna Grabowska otrzymała odznakę honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz Srebrny Krzyż Zasługi od prezydenta Bronisława Komorowskiego, w maju 2014 r. order „Honoris Gratia”. Rok później Grażyna Grabowska została wyróżniona przez Ministra Gospodarki Janusza Piechocińskiego odznaką honorową za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki.

     

  • Wojciech Kuśpik

    prezes zarządu, Grupa PTWP

    Prezes i akcjonariusz Grupy PTWP, twórca i wydawca specjalistycznych mediów. Od początku działalności w prywatnym biznesie – jako właściciel i współwłaściciel firm.
    Inicjator Europejskiego Kongresu Gospodarczego – największej imprezy biznesowej w Europie Centralnej, która co roku gromadzi w Katowicach tysiące przedstawicieli świata gospodarki i polityki.

    Grupa PTWP specjalizuje się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej obejmujących wydawanie magazynów prasowych i specjalistycznych publikacji, budowę i zarządzanie portalami internetowymi, a także organizację kongresów, konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz szkoleń. Grupa PTWP posiada 100 proc. udziałów w spółce PTWP Event Center sp. z o.o., która od 2 maja 2016 roku zarządza Międzynarodowym Centrum Kongresowym oraz Halą Widowiskowo-Sportową Spodek w Katowicach.

  • Marcin Mączyński

    sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego

    Od 2016 roku pełni funkcję sekretarza generalnego oraz członka zarządu Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. W trakcie kryzysu wywołanego przez koronawirusa bierze aktywny udział w pracach zespołów branżowych dotyczących optymalnych rozwiązań pomocowych dla hotelarzy. W latach 2007 - 2013 pracował w sieci hoteli Gromada, gdzie był m.in. dyrektorem centralnego biura sprzedaży i marketingu oraz dyrektorem biura hoteli. Od 2014 do 2016 r. pełnił funkcje menedżerskie w Grupie Trip, m.in. doradcy zarządu Grupy Trip i wiceprezesa zarządu hotelu Ossa, jednego z największych hoteli konferencyjnych w Polsce. Od wielu lat udziela się czynnie w organizacjach samorządowych sektora hotelarsko-turystycznego. W 2014 roku został wybrany do Rady Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Był też wiceprezesem zarządu Zrzeszenia Agentów IATA w Polsce oraz przewodniczącym Komisji IATA w Polskiej Izbie Turystyki, a także członkiem Rady Programowej PIT. Zasiada w Komisji Współpracy z Polonią Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

  • Andrzej Mochoń

    prezes zarządu Targów Kielce

    Prezes Targów Kielce, Konsul Honorowy Republiki Federalnej Niemiec w Polsce, Kanclerz Loży Świętokrzyskiej BCC. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego. Tytuł doktora geologii uzyskał na Uniwersytecie Warszawskim. Pochodzi z Jarosławia. Z Kielcami związany jest od roku 1980, gdy rozpoczął pracę jako wykładowca geologii na Akademii Świętokrzyskiej obecnie Uniwersytet im. Jana Kochanowskiego. Uczestniczył w organizowaniu i założeniu jednej z pierwszych niepublicznych szkół wyższych w mieście. Jeden z twórców Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego, sztandarowych targów w Kielcach.

    Jego hobby to góry (zdobył m.in. Mont Blanc i Kilimandżaro). Pasjonuje go fotografia. Jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Zdjęcia autorstawa Andrzeja Mochonia znalazły się na okładkach płyt kilku zespołów muzycznych, w tym jazzowych i folkowych. Na swoim koncie ma kilka wystaw fotograficznych. Zna sześć języków.

  • Tomasz Piórkowski

    Regional Director Cracow & Katowice, Vienna House

    Od początku swojej kariery związany jest z branżą turystyczną. W latach 1998-2007 pełnił funkcję dyrektora 2 krakowskich hoteli, a następnie zaczął pracę w austriackiej sieci Vienna House, początkowo jako Dyrektor Generalny Vienna House Easy Cracow. Dwa lata później został Dyrektorem Generalnym nowopowstającego Vienna House Easy Katowice. Na początku 2014 r. objął stanowisko Dyrektora Regionalnego Vienna House na Polskę Południową oraz General Managera Vienna House Andel’s Cracow. Jest absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego i Akademii Ekonomicznej w Krakowie.

  • Robert Posytek

    redaktor naczelny, PropertyNews.pl, zastępca redaktora naczelnego, PropertyDesign.pl

Patronat medialny

Organizatorzy

Podziel się